T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Şırnak İl Sağlık Müdürlüğü

T.C. Sağlık Bakanlığı
Şırnak İl Sağlık Müdürlüğü

İl Sağlık Müdürü Op. Dr. İsmail BAŞIBÜYÜK Ramazan Ayında Vatandaşlar İçin Beslenme Önerilerinde Bulundu

Güncelleme Tarihi: 06/05/2019


  • IMG_6246.JPG

İL SAĞLIK MÜDÜRÜ OP. DR. İSMAİL BAŞIBÜYÜK RAMAZAN AYINDA VATANDAŞLAR İÇİN BESLENME ÖNERİLERİNDE BULUNDU

Sağlık Müdürü Op. Dr. İsmail BAŞIBÜYÜK, Ramazan Ayı ruhumuzun ve bedenimizin dinlendirildiği bir süreçtir.  Bu sebeple uzun süre aç kaldığımız, beslenme düzenimizin oldukça değiştiği bu dönemde yeterli ve dengeli beslenmek, sahur öğünlerini atlamamak, iftar ve sahur arasında ara öğünün olması ve yeterli sıvı almak çok büyük önem taşıyor.

Beslenme Önerileri!
 Tek seferde büyük porsiyonlar yerine, iftardan sonra aralıklarla her seferinde azalan küçük porsiyonlarla beslenin.

Yemeklerinizi hızlı yemekten kaçının, yavaş yavaş ve iyice çiğneyerek tüketin.

İftardan 1-2 saat sonra kısa mesafeli yürüyüşler yapmak sindirime yardımcı olacaktır.

 Ramazan ayında öğün sayısının düşmesi ve öğünler arasında 15-16 saatlik aranın bulunmasının metabolizmayı etkileyeceğinden sahur öğününü atlamayın.

 Beslenme düzenindeki değişikliklere bağlı olarak oluşabilecek sindirim problemlerini önlemek için sıvı tüketiminize ek olarak, yemeklerde lif oranı yüksek yiyecekler (kuru baklagiller, kepekli tahıllar, sebzeler), ara öğünlerinizde meyve ve kompostolar tercih  edebilirsiniz. 

  İftara peynir, domates, zeytin gibi kahvaltılıklar veya çorba gibi hafif yemeklerle başlayıp 10-15 dakika sonra az yağlı et yemeği, sebze yemeği veya salatayla devam edebilirsiniz. Hem enerji  veren hem de kan şekerini dengeli bir şekilde yükselten besinler (beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi glisemik indeksi yüksek olan yiyecekler yerine bulgur pilavı, kepekli ekmek veya kepekli makarna vb.) tercih edin.

 Susama hissi duymasanız bile iftar ve sahur arasında sık sık su için. Suya ek olarak kafein içeren içecekler yerine de süt, ayran, taze sıkılmış meyve-sebze sularını tercih edebilirsiniz.

Hepinize sağlıklı ve bereketli ramazanlar diliyorum.